Arthur Miller
°
+






Arthur Miller was een cameraman die niet op de spreekwoordelijke automatische piloot films in beeld bracht, Miller durfde al eens afwijken van wat gebruikelijk was, iets nieuws proberen ook. De manier waarop hij Shirley Temple in beeld bracht bijvoorbeeld door haar te belichten van achter is hier maar één voorbeeld van. Het bracht haar op een andere manier in beeld en kreeg hiervoor heel wat waardering van mensen in de business. Ook zijn camerawerk voor The Rains Came zorgde ervoor dat de moessonregens op een bijzondere, indrukwekkende manier in beeld werden gebracht.
Zijn experimenten met zijn Brownie-camera waarbij hij voorbijrijdende brouwerswagens fotografeerde was zijn manier om gestalte te geven aan zijn passie voor fotografie en later camerawerk. De foto's die hij hierbij nam verkocht hij overigens steevast door aan de geïntereseerde eigenaars !
In New York richtte hij na een tijd zijn eigen firmaatje op dat om redenen van succes al gauw verhuisde naar Hollywood.
John Ford was één van, zoniet zijn meest geliefde regisseur.
Oscars ® 1947 | Gewonnen | Camerawerkzwart-wit | Anna and the King of Siam |
Oscars ® 1946 | Genomineerd | Camerawerkzwart-wit | The Keys of the Kingdom |
Oscars ® 1944 | Gewonnen | Camerawerkzwart-wit | The Song of Bernadette |
Oscars ® 1943 | Genomineerd | Camerawerkzwart-wit | This Above All |
Oscars ® 1942 | Gewonnen | Camerawerkzwart-wit | How Green Was My Valley |
Oscars ® 1941 | Genomineerd | Camerawerkkleur | The Blue Bird |