Nieuwe Belgische distributeur (bioscoop)

Nieuwe Belgische distributeur (bioscoop)
02/04/2007

Heel recent ontvingen we nieuws omtrent de geboorte aan van de Belgische filmdistributeur : BrunBro Films, voorheen actief onder de naam 'VIVIO Films'. Maar hoe zit dat nu precies : nieuw maar dan toch niet helemaal ? Bij deze naamsverandering kregen we alvast een woordje uitleg.

Eind 2003 werd het VIVIOmanagement opgericht door Jim Seynaeve en Steven Stichelbout met als doel kansen binnen het cultuur- en entertainmentmilieu uit te bouwen. Naast het management van artiesten, verkende VIVIOmanagement ook de mogelijkheden om binnen de bioscoopzalen alternatieve inhoud aan te bieden via digitale projecties. Een van hun eerste digitale projecten was de release van de succesvolle Vlaamse film K3 en Het Magische Medaillon. België bleek echter technisch gezien niet klaar voor een uitsluitend digitale release. Het resulteerde wel in een nieuwe filmdistributeur VIVIO Films, want na de release van de K3 film hadden Jim en Steven de smaak te pakken.

Sindsdien biedt VIVIO Films kwaliteitsvolle publieksfilms aan. Met titels als Lord of War (Andrew Nicol), Oscarwinnaar Tsotsi (Gavin Hood), The Black Dahlia (Brian De Palma) en Cashback (Sean Ellis) is deze filmafdeling van VIVIOmanagement op korte tijd zo gegroeid dat een splitsing tussen het artistmanagement en de filmdistributie zich opdrong. De oprichting van de nieuwe filmvennootschap BrunBro Films is hierbij een feit.

Voortaan worden management van artiesten en consultancy in de culturele sector voortgezet onder de naam VIVIOmanagement. Alle filmactiviteiten gaan onder het label BrunBro Films door het leven: van distributie van films in bioscopen, over aankoop van filmrechten tot het aanbrengen van alternatieve, digitale inhoud op groot scherm.

Flyboys, Black Sheep en White Noise 2 zijn slechts enkele van de nieuw(st)e Brunbro Films, voor meer info zie onze filmkalender.